Aarhus City Lab

Digitale trends og netværksmiddag på Aarhus Rådhus

Digitale trends og netværksmiddag på Aarhus Rådhus

Aarhus Kommune og Internet Week Denmark er gået sammen med Janus Boye om at lave et digitalt trendseminar efterfulgt af en netværksmiddag.

Der er en række internationale deltagere med til arrangementet, så der er rig mulighed for at netværke med digitalt interesserede kollegaer for udlandet.

Til en pris på kun 500,- kr. + moms får du en eftermiddag og aften i selskab med fem drivkræfter inden for den digitale udvikling. Vi har samlet fem talere, der hver især udfordrer den måde, vi normalt tænker digital forretning, kommunikation og kunderelationer. De har det til fælles, at de ikke blot følger med udviklingen, men driver den. I løbet af eftermiddagen og aftenen giver de hver deres perspektiv på den digitale udvikling med henblik på både kultur og teknologi. Det handler bl.a. om innovation, disruption og customer experience. Der vil være stærke holdninger, som forhåbentlig vil sætte gang i gode diskussioner.

 

Her er et overblik over talerne:

  • Changing the way we bank – Challenging the financial industry: De fleste unge vil hellere til tandlægen end bevæge sig ned i banken for at tale med en rådgiver. Ken Villum Klausen er CEO i Lunar Way, som er i gang med et opgør med en traditionel og forældet måde at tænke bank. Ved at udnytte eksisterende digitale muligheder bedre, vil Lunar Way forankre banken i den enkeltes dagligdag.  Ken Villum Klausen præsenterer dig her for en tilgang, hvor det handler om at udvikle produkter, som skaber mening for kunden i det daglige.

  • Open innovation – the new way of innovating: Den virkelig banebrydende innovation finder ikke længere sted i lukkede mødelokaler, men ude i det åbne. Kim Svendsen og Lasse Chor driver begge den digitale udvikling med en ny måde at tænke innovation. Lasse skaber økosystemer for startups, og Kim har inviteret studerende til at innovere frit i virksomheden. Publikum får indblik i hvordan virksomheder kan etablere samarbejder, der føder innovative projekter, som ingen internt i virksomheden kunne have forestillet sig.

  • Are you a signpost for disruption? Lars Fløe Nielsen mener ikke, at digital disruption er noget, der forekommer med jævne mellemrum. Tværtimod er det en permanent tilstand, som i de kommende år kun vil tage til i fart. Det vil ikke være nok at gentænke et enkelt element af din forretning; derimod vil du blive nødt til at gentænke alt fra produkt til kunderelationer og kommunikation.

  • How to provide emotional value to your customers: Der er ikke noget nyt i, at produkter giver kunder værdi på mange forskellige måder, men den tiltagende kompleksitet i hvordan de gør det og med hvilke resultater, gør det nødvendigt at etablere en systematisk tilgang til forholdet mellem kunde og produkt. Claudia Urschbach fra Süddeutsche Zeitung præsenterer dig her for de 30 egenskaber, som bidrager til at gøre produktet værdifuldt for kunden. Det er en dybdegående psykologisk model, som reaktualiserer Maslows behovspyramide.