Aarhus City Lab

Glemmer vi, hvor godt det går?

Vi danskere har ifølge Tryg Fonden aldrig været mere utrygge, end vi er nu. Det er på trods af, vi aldrig har haft færre trafikuheld, økonomien er i opsving, risikoen for terror i Danmark er næsten nul og bliver vi syge, har chancen for at blive rask igen aldrig været større. Alligevel går vi og er bange.

Nogle vil påstå, det er nyhedsredaktionernes skyld, og de tegner billedet af et samfund, hvor man knapt kan bevæge sig uden for, uden at blive berøvet eller involveres i et trafikuheld. Heldigvis er verden ikke sådan, og den sandhed vil Max Schorr fortælle. Derfor var han i 2006 med til at skabe det amerikanske mediehus GOOD.

De har gjort det til deres ensidige formål at fortælle den gode historie og påvirke verden den vej igennem.

I denne proces er internettet den primære platform, og spiller en særlig rolle i det arbejde GOOD gør. For eksempel var Max Schorr tovholder på initiativet ”Earth to Paris”, som en del af COP21-klimatopmødet i Paris – en slags online demonstration, som fik deltagelse af blandt andet Leonardo Di Caprio, der skulle påvirke debatten i en positiv retning. De producerede et hav af positive historier, der blev publiceret og delt online, og selvom de måske var en lille dråbe i den store debat, skabte GOOD alligevel en positiv forandring gennem denne massive dækning og deling af de gode historier.

GOODs initiativer skal altid være konstruktive og rykke folk i positiv retning - selvom nyhedsmedierne gør os utrygge.

GOOD er en ny type mediehus, og synes du, det lyder interessant, holder Max Schorr i forbindelse med åbningen af Internet Week Denmark oplæg i rådhushallen den 2. maj. Tilmelding er påkrævet. Tilmeld dig og læs mere her!